Stenden people, loving people.

15 april 2012 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Stenden People, Loving people, were you are, far away from home. We shall need you, we shall miss you, for the things you've done for us.

Dit liedje werd voor ons gezongen op de de laatste dag op Ingubo.

Hee lieve mensen,

Mijn laatste blog alweer. Mijn koffer is zo goed als gepakt, de laatste avond stappen zit erop en morgen ochtend word ik om 6 uur opgehaald om naar PE Airport te gaan. Het is zo ver, het zit er op. Ik heb hier echt een super mooie tijd gehad. Deze week was echt een week van afsluiten.

Maandag heerlijke en dagje vrij, 's avonds ben ik met Dominic, Jenny en Marije nog uit eten geweest. Mijn laatste keer King Prawns hier in Zuid Afrika, gelukkig maakte de ober een foutje en kreeg ik er 12 ipv 5. Heerlijk gegeten, super gezellig en toen begon toch echt de laatste week.

Dinsdag gingen we naar stage en liep alles anders dan gepland. 'S ochtends hadden we boodschapjes gedaan voor onze laatste dag, snoepjes voor de kinderen, koekjes voor de careworkers en een fotolijst met foto voor Boniwe. Er waren bijna geen kinderen, er was niet zo veel te doen en het was freezing cold. In goed overleg met Boniwe hebben we toen maar besloten dat we dinsdag al voor het laatst zouden zijn. Geen groots afscheid voor ons, maar wel een gezellige dag. We hebben een dikke knuffel gegeven aan Boniwe, (die ging natuurlijk al heel vroeg weg) En toen hebben we 'smiddags lekker met de kinderen gekleurd. Ik had heel leuk een tekening gemaakt voor Maarten, iedereen ging dat na kleuren. Er waren dus wel 5 tekeningen met Happy Birthday Maarten. We hebben na het kleuren de Lion King met de kinderen gekeken en snoepjes gekeken. Daarna gingen de kinderen voor ons zingen en kregen we knuffels. We hebben toen nog leuke foto's met z'n allen gemaakt en toen zat ons laatste dagje erop. Ik was blij dat het erop zat, maar ga iedereen daar wel echt missen.

Woensdag zijn we mee geweest naar Phumelela. Hoe goed wij op elkaar ingespeels zijn, zo raar ging het daar. We waren daardoor ook best een beetje geirriteerd. Maar we hebben daar wel een heerlijk stukje taart gehad. Er was namelijk voor het afscheid een taart voor 30 personen waar wij wel 40 grote stukken uit konden snijden. 'S avonds hebben we eerst even lekker liggen chillen toen iemand op het geniale idee kwam om een drankje op de campus te gaan drinken. Een dubbele malibu cola kost daar €1, dus ga maar na hoe hard dat ging. Toen kwamen Marije en ik op het nog betere idee om ook mee te gaan op stap. Wat een super leuke avond. Het was zo gezellig. We hebben eht echt heel leuk gehad.

Donderdag ochtend hadden we toch wel een klein beetje buikpijn. Maar ach dat gaat wel over. Dus hebben we maar even geknald bij ons eindgesprek en een 8 gekregen op onze stage. Om dit te vieren zijn we 's middags maar naar de stad geweest om de laatste souveniertjes te halen en voor het laatst een lekker ijsje te eten bij Wimpy. Softijs met banaan, caramel en toffee saus. Sommige dingen kan je beter geen afscheid van nemen.

Vrijdag zijn we meegeweest naar Ingubo, daar werden onze nagels gelakt en hebben we nog met de kinderen gedanst. Een gezellige dag op Ingubo. En toen 's avonds na bijna weekelijks in de links te zijn geweest hebben we daar ons laatste pizzabrood gehad en de laatste fles Saint Anna, de lekkerste witte wijn die er bestaat.

En toen zaterdag ochtend, Waren Tim, René en Sara weer thuis. Daar gezellig mee bijgekletst en toen echt maar begonnen met de koffer. Met een extra tas en wat spulletjes bij Marije in de koffer moet ik alles wel ongeveer in Nederland krijgen. Toen ons laatste keer avond eten op Stenden, Pita broodjes met heel vies vlees. Dat was dus niet zo'n goede bodem. Gezellig met zn allen eerst in de gemeenschappelijke ruimte gezeten en toen naar de Lounge, wat een feestje. Er was echt een mega mongool. Hij was super dronken en stond steeds in zijn blote buik te dansen. Tot op een geniaal moment hij boven op de bar stond te dansen en alles behalve subtiel van de bar af donderde. Een beter einde van stappen in de Lounge kon ik me niet bedenken.

Nu hebben we voor het laatst een super lekker zondag ontbijt gehad op school. Typ ik voor het laatst mijn blog en gaan we voor het laatst naar happy hour en uit eten,

Maar dinsdag ochtend ben ik weer thuis. Ik heb er zin in! Bij deze wil ik jullie trouwens nog even bedanken voor het volgen en het tonen van de interesse iedere keer in mijn belevenissen hier. En super bedankt voor alle lieve berichtjes hier en op mijn facebook.

Tot snel allemaal!

Liefs, Aniek.

1. Nadieh:
    Lieve Aniek,

Geniet van de laatste dagen en goede reis alvast!

Dikke knuffel Nadieh
  2. Martha:
    15 april 2012
    Goh , wat is de tijd snel gegaan, dat je dinsdag al weer tbs komt. Leuk voor je vader en moeder dat je weer dichtbij bent. Geniet van je laatste dag en we zien je vast wel weer in Rutten. goede vlucht naar huis
  3. Saakje Schuttenbeld:
    He Aniek
    Wij hebben er hier ook zin in . We wensen je een goede vlucht en tot dinsdag
  4. Tonny en Lou:
    Hallo Aniek
    Het zal saai worden zonder jou verhalen .
    Ik wens jou een hele goede reis en tot dinsdag
    Groeten Tonny
  5. Robbert: