J-Bay

20 maart 2012 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Een paar daagjes te laat, maar daar is ie dan, mijn blog van afgelopen week.

Het was een drukke, maar leuke week. Zondag kwam Marije weer thuis van vakantie. Om de week weer met z’n allen leuk te beginnen zijn we met een groepje een heerlijke cocktail  gaan drinken. Omdat we allemaal zo’n zin hadden in het overheerlijke eten van school besloten we om met z’n alleen pizza te bestellen. Daarna heerlijk met z’n vijven op bed naar Jochem Meijer gekeken.

Dinsdag avond even gezellig naar de bios geweest. Verbaas me er nog steeds over dat de jongens nog steeds mee gaan, er draaien namelijk alleen maar waargebeurde verhalen. Niet heel erg mannelijk, maar wat wil je nou voor €1,25.

Nu weer samen met Marije naar project, met als we geluk hebben 2 of 3 vrijwilligers. Ik ben nog steeds de strenge bitch op stage, maar dat begint zijn vruchten af te werpen, een van de jongens die ik al een paar keer flink heb aangepakt wijkt nu geen twee meter meer van mijn zijde, volgens mij vind hij me toch stiekem wel heel leuk.

Ik was gelukkig weer helemaal goed opgeknapt, mijn hoofdpijn was helemaal verdwenen tot ik woensdag de vloer van heel dichtbij had bekeken. Ik ben gestruikeld en zo met  de deur de office binnen gevallen. Met mijn mond op het beton. Heerlijk tand door mijn lip en natuurlijk weer hoofdpijn. Er werd al gevraagd of ik graag botox wou. Ik viel in ieder geval niet op tussen de negers met mijn dikke lip. René was die dag jarig dus ben toch dapper met ze mee uit eten geweest. Daarna nog even een drankje, om donderdag weer fris en fruitig op project te verschijnen met een zere lip.  En om vijf uur heerlijk weekend. Toch ga ik er nu wel meer over denken dat het afscheid dichterbij komt. De kinderen hebben straks 2 weken vakantie waardoor we een alternatief programma hebben, komt er op neer dat ik eigenlijk nog maar 3 normale stage dagen hebben. Maar doordat alles straks anders is gaat het denk ik ook extra snel.

De reden dat mijn blog zo laat is, we zijn een weekend weggeweest. Het laatste weekend van Tessa, dus zijn we met z’n 9e naar Jeffreysbay geweest, ook wel J-bay genoemd. Ik was hier al eens eerder geweest en vond het toen echt super leuk. We zijn met twee auto’s die kant opgegaan, Marije werd tijdelijk Duitser en ging met de Duitsers mee, Dominic had eindelijk in de gaten dat Nederlanders echt leuker zijn. Onze auto ging met een omweg, wij gingen namelijk via Seaview, een leeuwenpark. In onze 1.4 polo zouden wij wel even door dat safaripark cruisen. Niet dus. Tessa kwam het heuveltje niet op, dus reed René maar verder. Toen ik de hellingproef deed rook je rubber, de stank ging nu niet meer weg. Ons niet zo trouwe ros had er heel veel moeite mee, ieder klein hobbeltje voelde ik onder mijn voetjes. We hebben daar best veel leeuwen en tijgers gezien en uiteindelijk 4 leeuwtjes van 5 maanden geaaid. Deze kleine lieve schattige baby leeuwtjes zijn ongeveer al formaat Billy en wouden erg graag met ons spelen. Nou zelfs een normale kat vond ik bijna nog liever dan deze beesten. Het was lief hoor, maar was blij dat ik zonder schrammen en beten de kooi uitkwam. Voor de pumba heb ik nog even een hele mooie versie van Hakuna Matata gezongen, waar ik mooi met mijn billen stond te schudden. Jammer dat Tessa nou net dat wou filmen.

Toen op naar J-bay, de backpackers, een party paradijs, met onze dorm natuurlijk precies naast de kroeg, dat betekende weinig slaap. Ik had verwacht dat ik wel lekker zou slapen, want na gezellig met z’n allen bij de Griek te hebben gegeten gingen Tessa, Tim, René en ik nog even de plaatselijke kroegen bekijken. De mannen kregen shotjes aangeboden, maar René moest rijden dus dronk ik die subtiel even op. Ik had geen gevoel meer in mijn mond. Ik dacht dat het een shotje captain morgan was. Maar het was Srohrum, 80%. Tim en ik hebben het heel gezellig gehad die avond. Wij vonden alles leuk, maar nooit meer zo’n shotje.

Zaterdag hebben wij surfles gehad. Nou de volgende keer kies ik denk ik voor het dobberen op een luchtbed. Ik heb ontzettend spierpijn, nog steeds. En staan kan ik toch niet, dus laat mij dan maar lekker in het zonnetje liggen een beetje bruin worden. Met zo’n wetsuit word alleen je gezicht maar bruin, zonde van de kostbare zon uren.  Maar serieus, surfen is echt tof, alleen gewoon heel erg vermoeiend en na 1 lesje kon ik het echt niet. Wie weet in de komende weken nog een keer een board huren, maar denk dat ik het maar bij kijken houd.

Iedereen was super moe die avond dus gingen wij maar met de diehards eindelijk mijn lang verwachte gamba’s eten. Daarna hebben wij ons schandalig goed gedragen in de kroeg. Waar we een oude bekende uit homeafairs tegen kwanen, eindelijk konden wij vertellen dat wij ook ons visum hadden.

Zondag hebben we lekker gewinkeld gezond en gechilld en toen ook weer lekker terug gereden naar de campus. Het was echt een chill weekend en vind het jammer dat Tessa deze week naar huis gaat. Met nog minder dan een maand te gaan is het toch zeker ook wel een leuk vooruitzicht om weer naar huis te gaan.

Maar eerst nog een paar weekjes zonnig Zuid Afrika

Liefs Aniek.

1. Talitha:
    20 maart 2012
    Hee Aniek,

Wederom een leuk verhaaltje! En wat klinkt het alsof je het ontzettend naar je zin hebt, gelukkig maar! Als ik ook terug ben moeten we maar snel even daten :)

xx vanaf Malta!:D
  2. Saakje Schuttenbeld:
    20 maart 2012
    Ja Aniek het einde komt naderbij.Morgen ga ik papa ophalen. Dan over een paar weken Marlien en dan jij.
    Geniet nog van de tijd daar en tot snel.
  3. willem:
    25 maart 2012
    hoi aniek , nou je hebt weer genoeg beleefd hoor en erg leuk om te lezen allemaal . ja de familie schuttebelt begint zo weer een beetje in rutten terug te druppelen (arme saakje en nick hahahaha) wat zullen zij ook weer moeten wennen met iedereen om hun heen maar ze hebben zich erg goed gehouden hoor "respect" maar wij zien ook weer uit naat jou terugkomst hoor
    groeten vanuit de sportweg
    willem , hanna , anniko , jennifer , renate en ferdinand
  4. Maarten:
    25 maart 2012
    Hey Meis :)

Wat kun je het toch altijd leuk vertellen.
    Gelukkig duurt het niet lang meer voor je terug bent!
    Ik kijk er echt naar uit je weer te zien.
    Hou van jou!

xXx Maarten