400 Condooms.

12 februari 2012 - Cintsa, Zuid-Afrika

Hello allemaal!

Daar was ik weer.... Nou zullen jullie wel denken, 400 condooms, die heeft het druk gehad. Nou zeker, alleen heb ik ze zelf niet gebruikt maar in 2 dagen allemaal uitgedeeld. Februari is namelijk de maand van de tienerzwangerschap, dus wij zijn condooms aan het uitdelen om dat te voorkomen. Het eerste huis waar we kwamen was het al raak, een meisje van 19 super zwanger. Ze had nog wel een vriendje. Wij uitgelegd dat ze dan als ze zeks had nog wel een condoom moest gebruiken ook al was ze zwanger, want je weet maar nooit hoeveel vriendinnetjes je vriendje heeft en met wat voor soa's of HIV hij je kan besmetten.

Ook kwamen we bij een vrouw die samenwoond met haar zus, haar zus heeft vroeger een auto ongeluk gehad en houdt nu nog al van mannen, we hebben er daar maar meteen 30 achter gelaten. Ook dachten meisjes dat omdat ze condooms gebruikten, ze ook wel drie vriendjes tegelijk mochten hebben. Ik was dus wel benieuwd naar wat de gemiddelde leeftijd is dat je hier voor het eerst seks hebt. Nou schrik niet. 9 of 10 jaar beginnen ze er al mee. Dat zijn kinderen uit groep 6! Hoe ziek is dat. 19 jaar en zwanger is al niet eens meer heel verontrustend, 12 jaar en een kind is dat hier eerder. Iedereen vraagt hier dan ook maar of ik al getrouwd ben, Sorry Maarten, maar soms zeg ik inderdaad dat ik al met je getrouwd ben, want anders...... Zo had ik voor het eerst deze week eens een jurkje aan naar stage, gewoon normale lengte niet gewaagd, net op dat moment moesten we natuurlijk electriciteit KOPEN, ja hoor daar zaten ze, de vaste klanten van de kroeg, zo vriendelijk als ze waren vroegen ze of ik ook een slokje van hun bier wou, ik antwoorde maar dat ik nog maar net mijn ontbijt op had en dat ik 9 uur toch echt te vroeg vond voor een biertje. Een van die mannen wou het liefst zijn hele leven wel bij me zijn, maar ja, ik ben getrouwd. Een legeuntje om eigen bestwil is soms echt nodig.

Verder gaan we het superdruk krijgen met stage, we moeten heel veel gaan onderzoeken, planningen maken en andere zaken die voor Nederland normaal zijn, die je dan ook netjes op een kantoor in orde maakt, helaas hebben wij geen kantoor, dus ben benieuwd hoe we dat op gaan lossen, maar het komt vast goed.

Verder zijn jullie natuurlijk ontzettend benieuwd hoe het nu met ons zwembad is. Nou het is opgedroogd, nog steeds heel vochtig in onze kamer, maar we hoeven niet meer bang te zijn dat we verdrinken als we in bed liggen, maar natuurlijk dient dan het volgende probleem zich aan, onder het mom van kosten besparing is er niet genoeg electriciteit in Botmill, waardoor dus gemiddeld een keer op de dag wij geen stroom hebben, of gewoon de hele dag niet. Maar alles went.... Zelfs die vent, want nou hobbelt steeds de security voor onze kamer langs om te kijken of hij het kan fixen.

Ook zijn we deze week nog even naar PE geweest om ons nieuwe toeristenvisum te halen, helaas kwamen wij er na een paar uur achter dat ze die helaas ook al zei ons smsje anders, niet hadden opgestuurd, een hele dag naar PE voor niets, wat doe je dan, Shoppen.

Ook hadden wij maandag ons evaluatie gesprek over stage. De cijfers liegen erom, want het zijn namelijk hele lage cijfers, wel voldoende, maar zijn ze toch super positief. Het lage cijfer, om straks aan te geven hoeveel we gegroeid zijn. Het commentaar, super blij met mijn eerlijkheid, persoonlijke manier van schrijven en positivitiet.

Maar goed aan alles komt een eind, zo ook aan deze week, op naar de volgende. Voor de volgende week niet zoveel op de planning, misschien een keerte paard rijden en ergens een wijntje drinken.

Tot volgende week mensen,

Liefs Aniek

1. Marije:
    12 februari 2012
    Goed bezig daar Aniekje :)!
    We zullen volgend weekend een biertje op je drinken tijdens Paul Turner!
    Liefs
  2. Annemieke:
    13 februari 2012
    Goed om te lezen dat alles weer beter gaat :)!