Ushushu

19 februari 2012 - Cintsa, Zuid-Afrika

Yoooooooeeeh! Ushushu!

Oftewel! Yooeeeeh! Its hot!

Daar was ik weer!

Deze week was een drukke week, met alleen maar leuke dingen. Lagen wij vorige week altijd vroeg op bed, met als record half negen, hadden we zin om dat deze week te doorbreken en van alles te gaan doen. Ook hebben we nu heel veel contact met twee Nederlandse jongens. Helaas hebben ze nu al in de gaten dat ik veel te nieuwsgierig ben en doen de praatsessies uren. Er word dus echt wat afgekletst. Dinsdag avond zijn we lekker naar de Bios geweest, flinke uitgave, want we moesten en met de taxi, de film betalen en je mocht ook geen eigen eten en drinken mee. Dus aan het einde van de avond wel R50 lichter. Geniaal, de film kost op dinsdag maar €1,25 op een of andere manier zeiden ze dat we al voor het popcorn hadden betaalt dus dat was gratis en de taxi €3. Heerlijk zo'n avondje uit. Lekker op valentijnsdag met 4 meiden Sherlock Holmes kijken.

Woensdag zijn we heerlijk uit eten geweest. Er is hier een nieuw Thai eettentje, dus daar heen gelopen. 'S avonds kan je hier beter niet met twee meiden alleen lopen, dus hadden wij gevraagd of Tim en René meegingen. Super gezellig, heerlijk gegeten. Struisvogel is nergens zo lekker als daar. Donderdag moesten wij heel hard met school bezig, want vrijdag was de uiterste datum om onze verslagen van het eerste moduul nog in te leveren. Dus vrijdag na 11 uur, heb ik het boek in mijn koffer gestopt, die komt er ook niet meer uit. Nu hoeven we dus echt alleen nog maar de opdrachten van hier te doen. Om onszelf te belonen zijn we vrijdag avond lekker wezen stappen. Flink feestje gevierd, Tim en René zouden de dag erna naar Addo's, ik twijfelde er al sterk aan of ze wel zo dapper zouden zijn op de vroege ochtend. En ja ze bewezen het, 'S avonds een vent, 's ochtends watjes. De hele dag lekker gechilled, maar 's avonds naar een vis restaurant geweest. Heerlijk Gamba's en mosselen gegeten. Toch fijn dat er nu twee mannen zijn waar je mee kan ouwehoeren en waar we 's avonds mee overstraat kunnen zodat we veilig zijn. En dit niet de hele avond totally wasted in de kroeg of in de schoolbar hangen.

Vandaag, maar bezig met de verslagen van hier, All you need is love kijken en een beetje nietsen. Het is tenslotte zondag. Maar stiekem vind ik het heel kut dat ik niet in Rutten ben en met de oude verlepte dancemary's biertjes kan drinken op Matinee, maar wens jullie natuurlijk wel veel plezier op carnaval!

Nu nog even over stage. We zijn hard bezig. Deze week gaan we het met de kinderen hebben over gezond eten. We hebben een groot schema gemaakt waar precies op staat wat we gaan doen, hoe we het gaan doen en wat de doelen zijn. Het leuke hiervan is, dat het vooral een initiatief was van onze begeleidster. Ze is zelf dus erg actief, hierdoor weten we ook dat ze dit vast zal blijven houden als wij weg zijn. Ook kregen we deze week nieuwe spullen. Thies, de pabo student die 31 december terug is gegaan naar Nederland, had samen met een Nederlands bedrijf schoolspullen over laten schepen naar Nederland. We hebben heel veel mooie materialen gekregen, hierdoor hebben kinderen straks hun eigen schriftje waar we samen met hun het huiswerk ik kunnen maken. Het heeft vooral Boniwe erg geraakt, ze is dan ook echt enorm blij met alle spullen. De kinderen zijn al aardig aan ons gewend, elke dag als we naar huis gaan hebben we dan ook een horde kinderen achter ons aan die allemaal een knuffel willen. We zitten daar nu dus echt wel helemaal op onze plek.

Donderdag gaat Marije op vakantie, dus ben ik straks 2 weken alleen op project, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan, 50 kinderen met z'n 4e. Maar ik heb er alle vertrouwen in.

Bij deze wil ik ook Tonny nog even bedanken, ik kreeg een hele leuke polderworm brief hier in Zuid Afrika, super leuk om weer helemaal op de hoogte te zijn van het leven in Rutten.

Veel plezier komende week,

Liefs Aniek.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Saakje Schuttenbeld:
    19 februari 2012
    He Aniek.
    Goed te lezen dat het allemaal goed gaat.We hebben natuurlijk al even bijgekletst aan de telefoon.Dit word een kort berichtje, want wij gaan zometeen naar carnaval!!! We zullen aan jullie allemaal denken en er een gezellig feestje van maken.
    Tot de volgende keer.
  2. jan schuttenbeld:
    19 februari 2012
    Hoi Aaniek
    Leuk te lezen bericht daar uit het zuiden hier in het noorden gaat het ook prima wij hebben een leuk weekend gehad Wijhebben de ambassadeur met vrouw en nog 3meedewerkers op bezoek gehad van vrydagavond tot van morgen gisteren een groot babequfeest met een hoop bobo,s maar de ambassadeur en gevolg waren hele leuke gewone mensen die sliepen op de kamer waar wij eerst sliepen wij kregen een andere kamer in het zelfde huis gisteren avond een pilsje gedronken en een wit wijntje wat hier niet mag dit,deden wij pas nadat iedereen weg was en hebben met 9 personen tot 24,00uur nog lekker geauwehoerd Jan nagel had vandaag de maag wat van streek . Ben gisterenavond nog gevraagd of ik nog wat langer wilde blijven van middag Saak gebeld en overlegd
    die had er geen bezwaar tegen dus ik kom dan rond de 12 of 13 maart terug ,vanmorgen een zandstorm gehad vanmiddag was de wind aardig afgenomen Wij hebben nu eindelijk een auto ter beschikking,morgen naar de stad om diesel te halen voor de trekkers 200 liter dan moeten wij nog een shovel aan de praat zien te krijgen die 4 jaar heeft stil gestaan verder niet veel niews meer
    Groeten van jan snor met baard